paint me paradise

Jen-chans bästa idé på länge X')

2011-01-03 @ 00:15:12

Jag hittade den här underbart roande tråden med frågor på Jen-chan's blogg tidigare idag och utlovade genast att (fan klockan är efter 12slaget *svär inombors*) jag skulle återkomma med svar på dom frågorna - så fort jag avklarat boken jag suttit fastklistrad vid sedan igår natt. Nu alltså.

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
lång lista på den, brutalt dumpad av en pojkvän, gått en catwalk, varit hårmodell, deltagit på in första proffsgala, deltagit på medeltidsveckan, flyttat från hemlandet, flygit för första gången, tagit vuxet ansvar, klättrar utomhus för första gången (& säkert ett dussin andra saker)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
uff, jag hade 20 stycken av dom jäklarna och lyckades nätt & jämnt pricka av hälften
3. Fick någon du känner barn?
tre personer (möjligen fler) - inget av fallen var särskilt glädjande för mig
4. Dog någon som stod dig nära?
nej - det kan också möjligen vara en första gång för ett år
5. Vilka länder besökte du?
Norge & Spanien
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
lokalsinne? förmågan att göra mig förstådd i Spanien? ro och frid hemma i Sverige?
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
that's the funny thing, tid tvättar bort allt - minns inget datum
8. Vad var din största framgång under året?
again, flyttat från mitt hemland, kanske också att jag blivit mycket smartare?
9. Vilket var ditt största misstag?
att lita på att folk ställer upp när jag behöver
10. Vilket var ditt bästa inköp?
min mini hp dator <3 varje krona har jag arbetat för själv
11. Vad spenderade du mest pengar på?
elektronik - ny mobil & dator
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
fight club stockholm & mina tränare
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
förkyld gånger X, influensan, kräksjuka, svinkoppor, blåmärken, krossat hjärta, sträckta muskler, fläskläpp, säkert en och annan blåtira, bruten tå x7, ett par lårkakor och slutligen något brutet i näsan - jag har jobbat hårt i år X'D
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Loke - 7 dagar per år, Vargaflicka, Hej hå och en flaska med rom & Jauvet's sång
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
alltså standarden var väl rätt låg från första början men fanimej det här året har varit rätt bra faktiskt!
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
mina husdjur & träning
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
nej, jag älskar sova & jag planerar inte att lägga av med mitt anime/data beroende  
18. Hur var din julafton?
rutten jäkla start men artade sig mot Kalle Anka
19. Blev du kär?
inte ett dugg, vilken välsignelse
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
måste nog bli Big Bang theory
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
det gör jag säkert, har en lång lista med hatobjekt
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
läste om The Vampire Armand
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Loke <3
24. Önskade du dig något som du fick?
julpyntet var gjort i högsta klass & Jessie var lugn som avslagen cola
25. Önskade du dig något som du inte fick?
vem gör inte det? jag väntar fortfarande på den där medeltidsdräkten, en bunt Stallonerullar & en trave böcker
26. Vilken var årets bästa film?
The Expendables
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
ack, sorgliga minne, växlade pengar, ringde XX samtal, åkte taxi tvärs över stan med min chinchilla till en vetrinär - och betalade för hela kalaset
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Aki. Den spanska familjen jag bor hos. Räknas nätet? för i såfall lägg till D'Vonne
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
tragiskt slapp
30. Vad fick dig att må bra?
Spanien
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
TRiX-killarna, take your pick
32. Vem saknade du?
fyrbenta karaktärer från mitt förflutna & bästis hemma i Stockholm
33. Vilken var din bästa månad?
September, flytta till Spanien, sightseeing & många timmar på stranden + shopping = bliss
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
finns det väl alltid. träning. familjerelationer? frågan är bara om jag hade förändrat det om jag fick en andra chans, svaret är nej
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
hoho, vänta och se, vänta och se. befrielse.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback