paint me paradise

tekniskt högkvarter

2011-01-05 @ 13:35:02

Jag har slagit upp tält i vardagsrummet, inte riktigt men nästan. Golvet och vardagsrumsbordet har blivit mitt tekniska högkvarter. Passion spelar på repeat från datorn, tömmer minneskortet, för över filer till min externa hårddisk & laddar mp3n. Chattar även med Ichigo - har äntligen fått tag i henne så nu slipper jag oroa mig över att hamna i Madrid utan sällskap!

Såå, min nya mp3 kom för 1,5 timme sedan ungefär. BLISS. Den är like underbar som på bilderna. Allting är blått - usbkabeln, fodralet, hela köret! Och lådan var helt underbart fin :) Inget är lika roligt att få i paket som tekniska leksaker! Så nu gäller det att pumpa den rackaren full med musik - har hela 8GB som står tomma. För att komplicera saken lite mer så måste jag få över drivrutinerna från cd till usbminne och sedan till min mini pc, den tar inte emot cdskivor, vilket aldrig brukar störa mig.

Har även tömt minnskortet på kameran och lagrat allt säkert på min externa hårddisk, jag och Ichigo ska nämligen, filma & fota och så hoppas vi att hon tar med sin analoga kamera också. Tyvärr kunde vi inte komma på fler sätt att föreviga vår resa på. Igen vill jag bara säga, kärleken för min dator växer dagligen, speciellt efter upptäckten att den kan ta emot minneskort direkt - skööönt.

Så nu har jag besämt för att äntligen döpa datorn och i samma veva mp3n. Säg hej till min rosa mini hp Bonnie & min blåa Energy sistem mp3 Clyde. :) They'll be sticking around for a while!

Over and out!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback