paint me paradise

planer är planer av en anledning

2011-01-04 @ 14:45:41

Den anledningen är att said planer alltid är bara just det, teori. Och i praktiken håller teorin sällan.

Dear diary,
idag ville jag sova ut efter host-insomnia men stapplade istället ur sängen 09:30 för att barnvakta så mamman kunde få lite arbete gjort.

Andra planer jag hade idag var att sticka och träna, men med tanke på hostattacker fram till halv 4 snåret i natt & det faktum att jag smittat ner både ungen och farsan så tänkte jag skona träningsgänget från en hosta som starkt påminner om en 300årings rökhosta.

Överraskningsplaner som gottgör detta är att jag sticker in till Torrelavega med mamman för shopping (planerar dock inga inköp såhär innan Madrid) så fort hon lyckats få kontroll över hennes nya och första touchmobil. Det är en hård överföring från knappar till touch - och mycket känslomässigt omskakande.

Ikväll ska jag baka - jag ska baka lussekatter. Det visar sig att ingen har en susning om vad det är även när jag konfronterar dom med bilder. Så jag har nått slutsatsen att lussekatter är svenskvara helt enkelt.

Och tack Kungsörnen för att ni har ett färdigt lussekatt-bak kit som endast kräver vatten & russin!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback