paint me paradise

osammanhängande tankar

2011-01-21 @ 21:43:18

¤ Imorgon/under helgen ska det vara skitkallt här borta (ingenting i jämförelse med en svensk vinter)

¤ Jag funderar på att sova länge och tillägna lördagen åt pannkaks stekning

¤ Min spanska har förbättras förunderligt enligt folk omkring mig - veckans gitarrlektion fick jag applåder för att ha förstått en hel historia berättad i snabbt tempo

¤ Jag läste ut min kassa bok - man måste bara älska en huvudperson som pratar för mycket och har en förkärlek för ironi och sarkasm. Lätt-tuggade böcker som man kan läsa ut på 2-3 dagar är bara för sköna.

¤ Jag har bestämt mig för att avsluta min Gustafbok under helgen.

¤ Jag tänker göra något mycket vuxet. Köpa en kalender. Och använda den!

¤ Jag är tokigt otålig på att boka Parisresan med Jen-chan <3

¤ Jag är också mycket sugen på en resa i april men jag har ingen att åka med - skulle verkligen vilja se Italien. Och det lutande tornet i Pisa (har nyligen lärt mig att lutande tornet finns i Pisa och att Pisa ligger i Italien)

¤ I början på februari ska jag köpa löparskor - måste påbörja nyårslöftet "bli mer aktiv"

¤ Tycker för övrigt att jag borde få lite credit på nyårslöftet "genomföra planer" - sightseeing i regn är ju fan en riktig bedrift.

¤ Nästa vecka behöver jag ta mig i kragen och göra något åt min jäkla barnbok

¤ Jag borde väl klippa tånaglarna och noppa ögonbrynen inom en rätt snar framtid - innan jag ser ut som en varulv

¤ Gud jag är sugen på dom där pannkakorna. Blir perfekt med blåbärssylt och vispgrädde <3

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback