paint me paradise

Madrid del III

2011-01-14 @ 18:23:50

Bara som inledning såhär vill jag berätta att när man navigerar runt i Madrids tunnelbanesystem måste man ALLTID behålla biljetten om man åker till flygplatsen - annars kommer man inte ut från tunnelbanestationen. Jag tappade min biljett och fick betala för en extra ENDAST för att gå genom spärren för att vinka frenetiskt till Hanna när hon klev av planet.

Efter ytterligare en hel del tunnelbaneåkande lyckades vi äntligen ta oss till hostellet & IN för incheckning. Vi kommer upp (incheckningen var för övrigt på våning 6(??)) och klev in, och finner ytterligare 5-6 personer som väntar på incheckning. Så vi sätter oss ner i en myycket trång hall med röda fotöljer. Här förstärktes all oro jag känt för byggnaden vid mitt tidigare incheckningsförsök.

Där vi sitter och diskuterar om vi kanske ska acceptera den trevliga grannens erbjudande "if you need anything", men så tänkte på vi hans smått galna rumskompis som öppnade dörren och såg nästan lika förvånad ut som mig av vem som var på andra sidan dörren - och bestämde oss för att ta våra chanser i den trånga hallen med opassande färgade möbler. PS: smått galna rumskompisen hade hår som kunde fått Einstein att oroa sig för om hans hår utstråkade tillräckligt med "geni".

Där satt vi och försökte ignorera blickarna vi fick när vi pratade på svenska - och hanna tittar mitt emot oss och säger "säg inte att han kommer komma ut därifrån", hon pratade om det mossgröna plyshtyget som utgjorde ett massivt skynke på väggen. "Hahaha självklart inte" säger jag. Som om vi ropat så kliver vår värd ut från bakom draperiet.

Jag och Hanna har haft livliga diskussioner om hur vi ska beskriva mannen vi konfronterades av. Vi har aldrig varit stoltare över att lyckas dölja ett påkommande hysteriskt fnissanfall. Jag är inte en fnissig person - herregud...

Mannen hade precis samma kroppsbyggnad som tomten, stoor mage alltså. Han hade även ett skägg som skulle få tomten att tycka att hans eget skägg börjar bli glest. Förutom den massiva hårväxten i ansiktet bar han HELSVARTA solglasögon i kombination med ett par öronmuffar - som han hade på sig under en mössa. "Hey Mira, we've been waiting for you" Vi sväljer fnissanfall nummer 2.

Vi förväntar oss att bli visade till ett rum... åtminstone i samma byggnad. Men nej det blev vi inte. Vi gick ut ur byggnaden och tog en bra promenad och varje port vi passerade hoppades jag och Hanna att det var denna port som var vår. Till slut hittar vi vår port. På en bakgata i Madrids centrum.

(Här skulle jag kunna kasta mig in i en mycket lång och beskrivande förklaring om hur vårt rum såg ut - och med en stor underdrift kan man säger fruktansvärt vidrigt förjävlig - men det skulle inte räcka för att få er att förstå. Så Hanna ska redigera en video vi spelat in på rummet - därefter kan ni fan slå er i backen på att den dyker upp här. Tills dess bjuder jag på en utsiktsbild från vår minimala balkong)


Utsikten från världens sämsta rum på en bakgata i Madrids centrum.

En sliten Mira efter flygresa + 3 timmars tunnelbane åkande på samma sträcka & promenerande i regnet. Byte av strumpor efter icke regntåliga skor. Uppdragande av packning i vår pyttelilla conteiner som vi över en helg kallade hem.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Bambi (haha)

Haha, hur kommer det sig att vart du än befinner dig så är ditt liv fuuullt av galenskaper? :)give me some! btw, du introducerade mig till Hollywood Undead för lääänge sen :)

2011-01-14 @ 22:12:46

Postat av: hanna

hahah kickass skrivet!! gillar speciellt dessa delar, skrattade högt (lol:ade, if you will):



"hade hår som kunde fått Einstein att oroa sig för om hans hår utstråkade tillräckligt med "geni"."



" hon pratade om det mossgröna plyshtyget som utgjorde ett massivt skynke på väggen. "Hahaha självklart inte" säger jag. Som om vi ropat så kliver vår värd ut från bakom draperiet. "



& besrivningen av tomten sen är bara asbra :D

2011-01-15 @ 01:20:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback