paint me paradise

Madrid del I

2011-01-11 @ 11:01:56

Historien har en rätt trist början och startar ungefär såhär: En tidig januari morgon anlände jag till flygplatsen i Santander strax innan 7 med mina två resväskor packade och klara. Eftersom att jag försöker YTTERLIGT att bli mer självständig och hitta lösningar på egen hand så var detta det perfekta testet.

En 4 dagar lång resa, bara jag och en kompis där jag bokat och planerat alltihopa. Nu skulle jag alltså ta mig med flyget till Madrid och därifrån lyckas navigera med Madrids något komplicerade tunnelbanesystem och sedan ta en promenad till hostellet.


Jag kände mig så jävla självständig, allt flöt på hur bra som helst TILLS jag gick av tunnelbanan efter två obligatoriska byten - nu var det "bara" att hitta hostellet. Hur skulle jag kunna veta att stället inte ens hade en skylt??

Så i regnet släpandes på två väskor med paraplyet nerpackat och inlåst i min resväska (jag trodde att den överdrivet nojjiga flygpersonalen skulle påstå att det var ett vapen i säkerhetskontrollen) så trots allt mitt förespråkande om att man behöver ha ett paraply så vandrade jag omkring i regnet med ickeregntåliga skor med glasögon som immade igen. Igenimmade glasögon och dränkt hår är så himla patetiskt - men det var bara början på resan, jag kunde ännu inte ana vilka helvetiska prövningar vi skulle behöva utstå.

Så med Hanna fortfarande i luften på ett plan fick jag helt enkelt lösa allt det här själv - så givetsvis gav jag upp vid synen av en McDonalds. 20 minuter mentalt förberedande senare var jag ute i regnet igen.

Till slut hittade jag hostellet - men tro fan inte att det var för att det fanns en skylt, det var endast för att jag hittade gatunummret. Helt på egen hand, med endast en karta, svordomar & irritation.

Åh vad jag önskar att jag kunde säga "slutet gott allting gott" - men det riktiga djävulsskapet har inte börjat än.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback