paint me paradise

läsarens vägskäl

2011-01-18 @ 18:59:50

Jag har upptäckt att jag är totalt oförmögen till att läsa och äta samtidigt. Jag trodde att det kanske hade att göra med biten då jag måste föra maten till munnen och därmed avbryta min koncentration på texten - men nej det sträcker sig längre än så. Jag saknar förmågan att tugga och läsa samtidigt. Några teorier angående detta?

Jag sitter och fryser arslet av mig, dagarna med sol och sommarväder har bytts ut mot regn och moln. Det är bara fruktansvärda 9 grader utomhus. Nu när jag avslutat den mycket konstiga men ändock fullständigt läsvärdiga boken jpod står jag nu inför ett vägskäl - vad ska jag läsa nu?

Tidigare har jag alltid haft svårt att byta från en avslutad bok till en opåbörjad. Det har att göra med att jag sällan kan "överträffa" den tidigare boken och blir alltså uttråkad redan på sida 4.

MEN det finns en lösning för det här problemet. Byt genre. Byt genre mellan varje bok du läser så hinner färska minnen rota sig och lägga sig till ro. Så efter en humoristisk udda bok tänkte jag byta till en helt värdelös vad jag trodde en vampyrbok som tillverkats enligt en särskilld mall för att försäkra att den blir en bästsäljare. Det visade sig handla om en "feary queen" och jag lyckades nätt och jämnt ta mig igenom baksidan. Bara 317 sidor.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback