paint me paradise

brainstorming

2011-01-19 @ 23:59:33

Jag sitter nerhasad i soffan. Mitt i soffan där kuddarna bildar en fördjupning som är anpassad efter min röv. Det var pizza till middag så jag är mätt och belåten. Minns hur min tränare sparkade till mig på rumpan på skämt igår och sa att min rumpa var stor. Det är okej.

Jag sitter här i mina slitna och noppiga mjukisar. Alla 3 fickorna är trasiga. Jag har på mig röda tjockstrumpor som min mormor tvingade på mig när jag var i Stockholm på julbesök. Jag har en matchande röd t-shirt aki gav mig i present. Jag gillar den, men den har en lapp som sticks så jag har kavlat upp den över halva magen. Sen har jag en blå tjocktröja jag stal av Jen-chan. Jag minns inte om jag borstade håret efter duschen.

Jag och Jen-chan sitter över msn och brainstormar över modelliga japanska looks vi kan använda oss av. Jen-chan tyckte att jag skulle stå för planerandet eftersom att jag står framför kameran, jag antog att eftersom hon står bakom kameran så har hon koll på det.

Jen-chan kan massvis om mode, men ingenting om Japan. Jag är en Japan nörd men är inkompetent när det kommer till mode. Vi tänkte att vi kunde slå ihop våra hjärnor. Men Japanskt mode avviker starkt från all annan sorts mode.

Jag tycker att mycket av de kläderna vi såg på online affärerna är något jag inte ens skulle kunna tänka mig hängas i. Men å andra sidan skulle jag kanske inte vilja leva iklädd dom puttenuttiga stickade grejjerna...

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

åh, skicka länk till japanska mode! Låter jättekul :-)

2011-01-20 @ 10:27:30
URL: http://stadshimmel.blogspot.com

Postat av: Anonym

var e videon!??!!?

2011-01-20 @ 12:35:50

Postat av: jackie

alltså va?

"Jen-chan kan massvis om mode"?



lookbook.nu är min drog men "massvis om mode", alltså va?

2011-01-20 @ 20:42:29


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback