paint me paradise

200 saker att göra innan jag dör

2011-01-10 @ 20:43:21

Jag hittade en delvis skitdum och delvis fantastisk lista på saker man ska försöka åstadkomma i livet - jag är ett pucko som bara älskar utmaningar och det mesta på listan verkade som äventyr och skoj. Sidan sparades som en favorit på datorn - det är ju trots allt ett nytt år - nya erfarenheter väntar på mig.

Dessa punktar har jag prickat av hittills:

8. sagt "jag älskar dig" och menat det (första pojkvännen)
14. stannat uppe hela natten och tittat på soluppgången (en kylig natt med Jen-chan)
16. gått på ett stort sportevent (Rumble of the kings)
21. bytt en bebis blöja (är väl inte något jag har bråttom att  minnas)
33. kopierat min rumpa (högstadiet med Ichigo)
41. åkt berg och dal bana
43. fått 3 veckor att mirakulöst rymmas i 3 dagar (marathon med fightclub x4)
47. känt mig lycklig över mitt liv (Spanien)
53. haft underbara vänner (varför är det past tense?)
59. bergsklättrat (min första gång i oktober -09)
71. sjungit karaoke (underbar utekväll med Jen-chan)
72. legat i sängen hela dagen (för ofta)
80. gjort något jag borde ångra men ångrar inte (nämnde jag inte min impulspiercing?)
87. tränat kampsport (CHECK)
97. gått utan mat i 5 dagar (beklagligt men det händer när man har lunginflammation eller körtelfeber)
98. bakat kakor från grunden
119. rakat/vaxat bort ditt pubishår (det kan väl inte vara något ovanligt?)
120. varit på en kryssning
121. talat mer än ett språk flytande
133. flyttat och bosatt dig i en ny stad
146. hjälpt ett djur att föda (har varit med vid många kullar kattungar)
149. brutit ett ben (räknas lilltån? det har ju faktiskt varit 7 gånger nu)
154. piercat en kroppsdel under halsen (min första piercing)
157. ridit på en häst
177. bytit namn (tog min faders efternamn - det enda jag någonsin bett honom om - det och boxningshandskar)
187. hoppat över alla skolåterträffar (vad jag vet om så har det bara varit en men har inga planer på att någonsin gå på en)
188. kommunicerat med någon utan att kunna ett gemensamt språk (min vardag)
196. färgat håret (x3000)

Endast 172 to go.

Listan hittar du HÄR

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: i

min:



07. Taken a candlelit bath with someone

08. Said ‘I love you’ and meant it

14. Stayed up all night long, and watch the sun rise

15. Seen the Northern Lights18. Grown and eaten your own vegetables

20. Slept under the stars

24. Gotten drunk on champagne

27. Had an uncontrollable giggling fit at the worst possible moment

28. Had a food fight

30. Taken a sick day when you’re not ill

32. Had a snowball fight

33. Photocopied your bottom on the office photocopier

34. Screamed as loudly as you possibly can

37. Taken a midnight skinny dip

38. Taken an ice cold bath

41. Ridden a roller coaster

44. Danced like a fool and not cared who was looking

45. Adopted an accent for an entire day

46. Visited the birthplace of your ancestors

47. Actually felt happy about your life, even for just a moment

48. Had two hard drives for your computer

51. Taken care of someone who was shit faced

53. Had amazing friends

56. Stolen a sign

58. Taken a road-trip

64. Been heartbroken longer then you were actually in love

69. Alphabetized your records

70. Pretended to be a superhero

71. Sung karaoke

72. Lounged around in bed all day

76. Kissed in the rain

77. Played in the mud

78. Played in the rain

80. Done something you should regret, but don’t regret it

82. Discovered that someone who’s not supposed to have known about your blog has discovered your blog (!!!!!!!!!!!)

92. Crashed a party

93. Loved someone you shouldn’t have

98. Made cookies from scratch

107. Got so drunk you don’t remember anything

109. Performed on stage

113. Had a one-night stand

119. Shaved or waxed your pubic hair off

121. Spoken more than one language fluently

122. Gotten into a fight while attempting to defend someone

129. Created and named your own constellation of stars

136. Sang loudly in the car, and didn’t stop when you knew someone was looking

144. Petted a stingray

152. Ridden a motorcycle

153. Driven any land vehicle at a speed of greater than 100mph

154. Had a body part of yours below the neck pierced

155. Fired a rifle, shotgun, or pistol

156. Eaten mushrooms that were gathered in the wild

157. Ridden a horse

163. Slept for more than 30 hours over the course of 48 hours

164. Visited more foreign countries than U.S. states

166. Taken a canoe trip that lasted more than 2 days

170. Eaten sushi



171. Had your picture in the newspaper

173. Changed someone’s mind about something you care deeply about

175. Gone back to school

180. Read The Iliad

181. Selected one “important” author who you missed in school, and read

188. Communicated with someone without sharing a common spoken language

194. Sold your own artwork to someone who didn’t know you

196: Dyed your hair



rätt många!! :D

2011-01-11 @ 19:50:48


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback