paint me paradise

skräck-scenario

2011-02-07 @ 23:12:38

Grundfakta. Vi for i ett hus med MYCKET fönster, stora fönster som går från tak till golv - inte superbra mot zombieattacker t.ex. Vi har en stor trädgård. Utan ljus. Och en stor trägrind som öppnas med fjärrkontroll. Och en nyligen installerad ringklocka.

Så! Mamman ska precis gå ut med hunden när ringklockan ringer. "Åh that must be Alex... but why is he using the doorbell?" öppnar grinden lite grann. Mörkt. Ingen där. Ingen kliver genom den öppna grinden.

Vi freakar ut lite och jag föreställer mig alla typer av skräckfilmsscenarion och är mycket tacksam över de diverse verktyg och vapen pappan förvarar i garaget - bland annat X antal yxor i olika storlekar och en motorsåg.

Mamman bestämmer sig för att aldrig i livet gå ut med hunden utan väntar på att pappan ska komma tillbaka och ta ut hunden. Och hon säger "let's not think about it. Let's have dinner." Nu börjar jag tänka på min mormor som alltid sopar problem under matten - inte den ultimata lösningen.

Ett par minuter senare ringer ringklockan igen. Mammam öppnar inte. Vi står klistrade vid fönstret. Och jag säger "what if it's Alex?" - "there's no headlights... if it would've been Alex we'd see the lights from the car" Jag föreställer mig ytterligare skräckfilms scenarion.

Jag vill avsluta det här med att pappan kom tillbaka och upptäckte ett tekniskt fel. Men sanningen är den att ringklockan fungerade precis som den skulle och vi vet fortfarande inte varför den ringde...

###

Jag "It's a wonder I haven't gotten nightmares yet with all the films I watch with Alex. We only have a film called planet terror left..."
Pappan kommer precis in i rummet: "Have you seen it yet!"
Mamman: "that sounds kind of..."
Jag: "i know scary."
Pappan: "it's brilliant, you'll love it"
Jag tittar menande på mamman: "that's what I meant"

Nej jag har inte sett planet terror ännu. Men om jag känner Alex rätt så kommer jag ha gjort det när jag vaknar upp imorgon.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback