paint me paradise

och nu då?

2011-02-10 @ 09:15:37

Efter att ha hört/läst nyheterna om att Jen-chan shabblat till det och inte kan ta sig ner till Spanien har jag massvis med tid över. Och inte i ett bra sammanhang. Alla väntade nämligen på henne och hade ordnat sina sheman så vi skulle ha den här dagen ledigt och kunna gå på marknad och traska runt i Torrelavega. (Vi skulle till och med låna en bil som får plats med mer än två pers som farsans batmobil.)


Så nu har alla redan tagit ledigt från sina jobb och ställt in alla planer så jag och ungen får helt enkelt pallra oss in till stan och tillbringa hela jäkla dagen där. Vilket betyder att jag kommer vara fullständigt ledig eftersom alla släktingar kommer slåss om ungens uppmärksamhet. Det betyder 5 timmar av "vad fan ska jag göra nurå?!"

Det betyder också att min cover inför varför jag absolut under inga omständigheter kan åka motorcykel med pyjamaskillen är helt körd. Och jag kommer stöta på honom idag på träningen - och behöva förklara för alla hela incidenten. Kan det bli drygare?

Farsan som tyckte allmänt synd om mig erbjöd sig att ta med mig upp i bergen till en skidplats där man kan stå på glas och titta ner i avgrunden (typ). Låter många gånger mer frestande än att dö fastklamrad vid en pyjamasille (som förresten är 33 år gammal - förtydligande på GAMMAL)

Jag har också funderat på alternativet att gåt till simhallen i stan (jag har nyligen insett att vi faktiskt har en) det är öppet hela veckorna till skillnad från allt annat som stänger på söndagar av lathet eller religion. Så att sticka iväg en dag i veckan, simma lite (och tro mig det blir lite) lata runt i bastun och göra något åt min jäkliga hy (måste bero på att jag inte fått min ordentliga choklad dos på ett tag) och sen duscha och skrubba sig ren. Jag älskar lukten av klor - jag älskar att vara superren - jag älskar hur fräsh man känner sig efter ett besök på en simhall. Totalt värt att spendera ett par timmar från min händelselösa söndag!

Allt som kvarstår nu är att vänta på nyheter från Jen-chan och se om det är möjligt för henne att ordna nya biljetter ner hit - så snart som möjligt!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback