paint me paradise

dagens insats

2011-02-01 @ 16:33:57

Jag räddade livet på en liten åkermus idag. Det började med att ungen som satt och tittade ut genom "balkongdörren" den leder visserligen inte ut till en balkong - utan trädgården och den är gjord av glas. Hur som helst, ungen satt och kollade ut och så börjar hon VRÅLBÖLA - Jag menar gråta som att hennes liv står på spel.

Jag går och tittar och då ser jag en PYTTELITEN åkermus som krafsar längst ner på dörren. Och KATTEN SITTER 1 DM FRÅN MUSEN!

Min reaktion?

Jag lämnar ungen - springer runt och ut genom köksdörren (i tofflor - och jag kunde inte öppna dörren - då hade musen rymt in i huset istället...hade varit jobbigt att förklara för föräldrarna...) och börjar (nu i efterhand inser jag) lagom hysteriskt försöka få bort katten från musen genom ljud och viftande. Katten försöker gång på gång springa tillbaka till musen (notera att det är den här katten som biter mig till och med när jag försöker kela med henne) Tillslut tar jag och lyfter upp katten och springer in med den - och lyckas mirakulöst låta bli att bli biten/riven.

Väl tillbaka inne har ungen fortfarande inte återhämtat sig från musen (jag lovar att det är den fegaste ungen någonsin) så hon klamrar sig fast vid mig som en apa. När hon lugnat ner sig sätter jag ner henne på golvet. Tror du inte åkermusen gått runt och står precis utanför fönstret framför ungen (fönstren går från tak till golv) vilket resulterar i en hysterisk gråtattack från ungens sida och även rivmärken över min ena kind för att jag befann mig för nära barnets klor. eh fingrar.

Poängen med det här är: åkermusen var fullständigt oskadd. Tack vare mig. Jag är mindre oskadd. Och katten ligger inomhus någonstans för resten av dagen och ungen gör tappra försök till att sabotera allt inom räckhåll.


THEEEE END.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback