paint me paradise

Vad är meningen med livet, universum och allting?

2010-09-20 @ 22:48:15

(Jag läser Liftarens guide till galaxen)
Personligen skiter jag i vilket, livet och meningen är vad man gör det till.

För min egen del vill jag på ålderns höst berätta om mina äventyr, jag vill kunna säga helt nonchalant "jo jag bodde i Spanien ett tag och lärde mig språket, när jag ändå höll på" och "jo justja, jag var ju i Afrika ett tag och studerade vilda djur" och "jag backpackade genom thailand med min bästis" och "jo jag har jobbat med det och det, jaa det med när jag var i Japan".

Jag vill lämna mitt märke kvar när jag inte finns längre. Jag vill att någon nånstans berättar historier om mig, eller tittar på mina foton, eller läser mina texter. Är inte det en mänsklig instinkt? Att bli ihågkommen?

På riktigt, tänk efter nu. Vad vill du lämna efter dig?

Jag vill inte dö ensam med en präst som läser samma psalmer som han gjort för hundratals andra döda. Jag vill inte att de enda som saknar mig är min chef på macken på mitt 7-17 jobb. Är jag verkligen ett särfall som inte vill ha den typiska familjen, hus med landställe och en golden retriever? (det absolut mest tråkiga jag kunde föreställa mig - ledsen ni som tar illa upp - detta är mitt värsta scenario)

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hanna

Häh a det har väl försvunnit det där, att man ska bli ihågkommen av lite random folk här & där, nu vill man väl mest att de nära, oftast familjen, ska minnas en när man kolat. Men på antiken tänkte man lite som du, typ akilles fick ju välja på att skaffa familj & bli lycklig eller gå i krig, dö & bli ihågkommen & han bah "....armour-suit up".

2010-09-20 @ 23:35:06


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback