paint me paradise

Självlysande ramar och gitarrlektioner?

2010-09-10 @ 10:51:46

Så mycket för det där blogginlägget jag skulle skriva igår. Jag var helt enkelt för trött för att orka. Träning, stress till middagen, stress till mitt msn möte med Jen-chan, stress till duschen, sen var klockan tolv och jag skulle fortfarande byta sängkläder och upp tidigt idag. Det gick inte ihop helt enkelt.

Gårdagen var mycket förvirrande. Jag packade 3 väskor, en för stranden, en med kamera och en med träningsprylar. Sen blev jag avlämnad på stranden för att njuta och upplockad 2 timmar senare för att följa med mamman till med hennes ord "en mycket konstig by" där de ramade in grejjer åt en.

Kvinnan som jobbade där hade mycket läskig smak hon tog fram en ljusblå ram med silverkant och stjärnor och månar som lös i mörkret -.-' vidrigt någon? Mamman var för övrigt mycket förvånad över att jag förstod hela konversationen och slängde in kommentarer (dock på engelska)

Och det stämde, byn VAR jättekonstig. En ENORM gruva som såg ut som en stor meteor hade fallit ner, tillräckligt stort för minst 4 höghus. Och vägarna i sig var som en berg och dal bana.

Vidare for vi, för att hämta upp ungen hos mammans syster och fika - jag åt pannkakor med chokladsås och grädde. Yummy.

Sen var det dags att pallra sig iväg till träningen, brudarna som dyrt och hederligt lovat att dyka upp, fanns ingenstans. Jag sprang in i någon, men bara en gång. Jag hjälpte en tungviktare med att göra ordentliga roundhouse och fick specialträning med tränaren - OCH believe it, en kram och beröm (!!)

Roberto, en av killarna på träningen, den enda som kan engelska - erbjöd sig att lära mig spela gitarr (surprise!) det är hans jobb tydligen, sen bjöd han ut mig för middag och då frös mitt ansikte av "FUCK INTE DEN ENDA JAG FÖRSTÅR, NOOOOOOOO!!" och sen la han till "med min fru och barn" och jag tänkte "YEEEEESSS, LUCKY!!" Och nickade artigt.

Nu börjar ungen här borta att vakna till så dags för mig att sticka! Just ja! Ni var nyfikna på ungen. Let's see, hennes favorit sysselsättning är att stå (man måste hålla i henne) och göra smackande ljud med tungan. Hon gillar introt till Family Guy/Padre de familia och hon dreglar lite och gråter sällan. That sums ut up.

Bye for now

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: anna

2010-09-10 @ 12:45:58

Postat av: Anna

haha din beskrivning av bäbisen är obetalbar! Innan jag hann dit i inlägget tänkte jag skriva "när jobbar du egentligen?" men jag gissar att det sammanfattar det hela...

2010-09-10 @ 12:46:36
URL: http://stadshimmel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback