paint me paradise

My neighbour Totoro

2010-09-27 @ 00:17:54



Råkar vara en av de bästa tecknade filmer jag sett! Om mitt minne inte sviker mig så är det samma maker som gjorde Spirited Away. Kom igen, den måste ni ha hört talas om!

Denna film går inte att ogilla, den är barnslig och behåller magin som många i vår ålder redan förlorat. Absolut underbar. Det handlar om en familj som flyttar in i ett gamalt japanskt hus på landsbygden och där träffar barnens skogstrollet Totoro.

Jag vill bara skryta lite om att jag såg filmen på japanska utan subs idag - och förstod allt - hade till och med kunnat översätta ca 90% till engelska/svenska.

Also, min dröm är att bo i ett sådant hus. Fast jag vill hyra ut alla tomma rum så huset ständigt är i liv och rörelse. Fast then again, jag skulle nog aldrig lyckas övertala mina svenska vänner att flytta till Japan. 8)

Well, what are dreams for anyway? :)

Permalink ÄLSKA Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jordgubbeN_

jojo det är Miyazaki, han har gjort Det flygande slottet, Ponyo, Nausicaä & alla dom där ju. supergulliga filmer yä yä yä. nä men jag kan ställa upp på backpacking runt typ billiga delar av asien!! vore gött.

2010-09-27 @ 18:38:59


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback