paint me paradise

Min första officiella arbetsdag

2010-09-02 @ 00:04:48

Hur freaking stavar man officiella, offeciella? ofeciella? ARGH för många språk!! I can't take it!!

Jag kollade på tecknat större delen av förmiddagen, ungen var duktig och roade sig själv i lekhagen en timme duktigt och snällt. Jag lärde mig säga såpbubblor bland annat - pompas. Kommer nog ha stor användning av det, ungefär lika mycket som kakelplatta - azulejo. Hur säger man kakelplatta på engelska??

Sicken som sacken så var första dagen väldigt lugnt, förutom sista timmen då ungen inte ville låta sig nattas och jag gav upp efter 3 försök och tillbringade tiden med att försöka stoppa i henne oigenkännerliga mixade grönsaker. Sen kom morsan hem, in the nick of time.

Detta blir ett racerinlägg för jag vill sova.

Jag var och tränade på Bushido Gym, gjorde tydligen ett kraftigt intryck, som enda tjej, enda icke-spanjor, enda rödhåriga, enda blåögda och minst. Tränaren var skittrevlig men kunde inte mycket engelska, han tillbringade en timme med att testa mina tekniker på en säck - och jag lät honom. Det fanns inga faktiskta träningspass den tiden jag dök upp, så jag körde på bara. Han testade mina basictekniker och jag kände mig extra sprallig efter en vecka utan träning så jag bjöd på lite tornados och hoppande kickar samt yxor. Tydligen använder de inte mycket sånt här. Cool *smilie  med solbrillor på*

Hur som vi hade en mycket givande konversation på spengelska och han ville ha med mig på sin gala han skulle anordna i november. Jag har ju en fet FIGHT CLUB stämpel på mig så jag gör inget utan att ha FC på min sida, so we'll see. Vore bra träning, vore bra PR för hemma men NÄ, inte utan FC.

All in all, pretty good impression, right?

Nu när halva min påse med "chips" som är formade som jordnötsringar men smakar salta pinnar är uppäten ska jag däcka för natten. Jag har en hel del sömn att ta igen och min hjärna arbetar heltid för att förstå livet.

Natti.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback