paint me paradise

Las minas

2010-09-19 @ 19:24:33

God kväll. Jag har haft ännu en hellazy dag. Jag lyckades lyfta min röv ur sängen halv 12 idag, den senaste uppklivningen under min tid i Novales. Efter en snabb frukost hakade jag på den "lugna, fridfulla" promenaden förbi gruvorna. Pappan här har sagt i en vecka att han ska ta med mig dit - och lysa med sin ficklampa -.-'

Just ficklampan var en viktig grej. Iklädd sommarkläder, flipflops och solbrillor klättrade vi in i gruvan. Varför lyckas jag aldrig pricka in rätt kläder?? Det var helmörkt så vi fick användningen av ficklampan han gömt i fickan och vi såg ett vattenfall inuti gruvan. Jag förväntade mig fladdermöss och äckliga skithögar och ett luftangrepp av tidigare nämnda. Men icke så.

En av mina udda men användbara talanger är en förmåga att springa i alla sorters skor - tydligen kan jag även klättra med flipflops inuti en svart grotta - med solglasögon.

Men äventyret slutade inte där, expeditionen fortsatte till en nedstängt gruva - tydligen har de bommat igen skiten med anledningen att "folk kom inte ut igen" så vi skulle ta en trappa upp och kolla läget.

Han missade att nämna att själva trappan var THE trappan - stairway to heaven. Måste ha varit tillräckligt med trappor för 14:e våningen -.-'

MEN jag hittade en vansinnigt coolt övergivet område för fotande - jag behöver bara nån som vill vara med och fota med gamla rostiga gruvvagnar på ett gamalt rostigt spår. Coolio.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback