paint me paradise

Kvällens samtalsämne: skola

2010-09-17 @ 23:06:03

Jag vet inte hur vi föll in i den fällan, men skola var middagsämnet. Kanske var det jag som öppnade falluckan med en kommentar om att plugga spanska var som att vara tillbaka i skolan igen.

Nej men helt ärligt så var skoldagarna inte direkt nån succe. Jag var till största delen olycklig från årskurs 5 och uppåt. Det fanns vissa ljuspunkter, jag ska inte ljuga. Men sista året på gymnasiet tillbringade jag med rekordskolkning och bankandes på SYOns dörr om att jag absolut ville hoppa av skolan.

Jag ska förstöra slutet direkt - jag hoppade aldrig av skolan, men jag var aldrig där ändå. Helt ärligt så kan jag inte riktigt upplysa mig själv om alla lärdomar jag fick under mina skolår... Det mesta jag lärde mig var på egen hand...

1 året på gymnasiet: Hon kommer plugga vidare utomlands! (33pers i klassen)
2 året på gymnasiet: Hon kommer i alla fall plugga vidare. (ca hälften kvar)
Sista året på gymnasiet: Hon tar i alla fall studenten...(?) (okänt antal elever)

Examen: Ja
Var jag på avslutningen: Nej
Ca: 10-12pers från klassen tog studenten.

***

Sedan mina skolår bestämde jag mig - Jag ska aldrig mer göra något jag avskyr eller som gör mig olycklig. Med detta sagt, självklart kan jag göra något mindre roligt på vägen för att uppnå ett annat mål. Det gäller bara att vara värt mödan.

Och efter detta lever jag fortfarande och det är jag jäkligt stolt över. Jag är hellre fattig och lycklig än har jobb och är självmordsbenägen.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback