paint me paradise

Comillas - Ännu en grannby

2010-09-13 @ 21:13:23

God kvällars!

Idag tog vi en snabb tripp till grannbyn Comillas - en tydligen känd plats. Någon som hört talas om det? Nope, me neither. Hur som helst finns där ett enormt universitet uppdelat i 3 gigantiska byggnader som ser ut som 3 fort. En av byggnaderna håller nu på att renoveras för att nyöppnas.

Här kommer bilder på Comillas era nyfikna skitstövlar X)




För övrigt finns i Comillas ett supervackert PALATS (Palats!!!) och en gothisk supercool kyrka. Det finns dessutom en byggnad som påminner om en legobyggnad som gjordes som ett lekhus för barn. Alltihopa gjort av en väldigt känd arkitekt (har jag fått berättat för mig)

Efter en trevlig promenad köpte vi frimärken till mina Sverigevykort - Det var fanimej på tiden! Det är skitkrångligt att få tag i frimärken här!

Därefter stannade vi på ett café och fikade (jag behövde inte betala *ler fånigt*) Jag testade "churros" vilket smakar lite som friterade Burger King - pommes med socker men är tydligen deg och inte potatis, detta ska kombineras med varm choklad SO BRING IT ON! Chokladen var i samma konsistens som yougurt, tänk er nedsmält choklad i grädde (typ) suuupergott men vansinnigt mäktigt - ska komma ihåg det till vintern mohaha! Churros är jättegott!

Och den spanska motsvarigheten till Oboy är ColaCao som faktiskt är GODARE än hederlig Oboy. Sug på den ni!

Bildexplosionen är inte över ännu! BOMB AWAY

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback