paint me paradise

"You are disoriented. Blackness swims toward you like a school of eels who have just seen something that eels like a lot."

2010-10-21 @ 21:31:34

Vilken lång dag detta har varit och jag har fortfarande middag att få överstökat.

08:15 var det upp och hoppa. Frukostdags och sen var det bara att klä på ungen och mig själv. Numera får jag bestämma vad hon ska ha på sig istället för att mamman tar fram kläder.

Firstly det är alltid någon sysselsättning, secondly jag avskyr allt rosa och traditionellt ungen har på sig dagarna i ända. Idag valde jag en mörkrödrutig klänning med vita strumpbyxor (tro mig det är så otraditionellt det blir just nu)

09:25 var pappan hemma och förvirringen satte igång på riktigt. 5minuter innan jag måste sticka mot busshållplatsen och han bestämmer sig för att ta en promenad med ungen och hunden. Lyckligtsivis hann jag hjälpa honom -.-' han var nära på att ta ut henne som det var (jävla kall morgon) prackade på honom skor, kofta, jacka och mössa och rusade iväg.

09:35 jag promenerar mot busshållplatsen till "how to save a life" och inombordsmantran "it's colder in Sweden, it's colder in Sweden" x 200 samtidigt som en lite bit av min hjärna undrar om jag kom ihåg att påminna farsan att ge ungen välling 11. Den biten bestämde sig för att han minsann borde ha koll på läget.

11:30 min hjärna vill ta livet av alla runt omkring mig på marknaden och ilskna mordiska bilder visas på bildspel i min inre bild. Det är dubbelt så mycket folk på marknaden denna gång. Jag försöker välja en långärmad när säljaren bakom mig vrålar "KÖP KÖP NU NU NU NU" och jag nästan dör av stress.

12:15 min hjärna har vant sig vid tempot och ljudnivån och accepterat att alla människor inte kan vara lika perfekta som jag - lagom tills det är en halvtimme kvar innan jag måste gå.

12:45 jag blir upplockad med bil utanför ett cafe med kassar som innehåller ett par skor, tofflor, jacka och två långärmade Disneymotiv tröjor i olika tjocklekar. Total kostnad 54E eller 479 svenska riksdaler.

13:20 tillbaka i huset och mammans pappa har åkt efter att dumpat av mig. Det visar sig att pappan inte hade koll och missade vällingtiden med 2 timmar. Saknade min dagliga siesta kring lunchtid.

Resten av dagen har förflutit relativt snabbt och smärtfritt. Jag och mamman tog en promomenad med hund och unge på tidiga kvällskanten och vädret var en miljon gånger bättre. Invägde mina nya dojjor och insåg att dom inte torterar min brutna lilltå.

Thumbs up!
PS: Quote: Douglad Adams.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback