paint me paradise

Min första gitarrlektion!

2010-10-08 @ 19:50:22

På order skriver jag ett blogglägg. Som en bonus för er som orkar läsa skiten får ni en helt random bild. Längst ner i inlägget - så har ni liksom en morot.

Jag hade min första gitarrlektion igår, den gick fullkomligt, absolut, totalt otänkbart BRA. Jag tänkte liksom, att kanske var det att ta sig liite vatten över huvudet när jag försöker lära mig gitarr. I mitten av en termin. På spanska... Men nej, tydligen hade någon stackars partikel i min kropp koll på läget. Här följer en sammanfattning på vad som hände:

- 2 av tjejerna ska öva engelska när de ser mig
- 1 av tjejerna ska ta med sig en CD med spansk rockmusik till mig
- Gitarrläraren letar efter en gitarr jag kan ha till fritt förfogande
- Vi spelar Everybody hurts med REM <3

För övrigt har jag de glädjande nyheterna att vädret har varit otroligt fint hela dagen, 18:30 ikväll var det fortfarande 26grader vamt. Vi stack ut och tog en skön kvällspromenad och under promenaden började vindarna öka i styrka. Men guess what? Det känns som en hårfön! Vindarna är VARMA! Inte svaga, utan VARMA- varmluft!!

Och för ironins skull, här är en bild från i vintras på Jen-chan och ett stycke vovve.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback