paint me paradise

Nursery Rhymes

2010-10-03 @ 19:35:37

Nu när jag ändå måste ge mig in på barnvetenskapen med sagor och sånger så tänkte jag passa på att lära mig lite grann. Så jag tänkte dela den mest osannolikt sjuka barnsången jag hört hittills.

"Hey diddle diddle,
the cat and the fiddle,
the cow jumped over the moon,
the little dog laughed,
to see such fun,
and the dish ran away with the spoon"

Säg till om ni hittar någon logik i det här. Ju fler gånge jag hör den destu mer obscent absurd är den. Så naturligtvis har det blivit min favorit nu.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

2010-10-05 @ 15:23:23

Postat av: Anna

men den bästa sången måste vara den där helt vansinniga som börjar typ "kan man möjligen köpa bröd här?" och fortsätter "men expediten sade: nej tyvärr, nej tyvärr. Fööööör.... detta är en liten skaka på rumpan affär, skaka på rumpan affär, skaka på rumpan affär, detta är en liten skaka på rumpan affär skak på rumpan är det enda vi säljer här" och så gör man passande rörelser till. Vi sjöng den jämt på en förskola jag jobbade extra på när jag pluggade...

2010-10-05 @ 15:25:27
URL: http://stadshimmel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback