paint me paradise

"I see you surrounded by enemies and it breaks my heart"

2010-10-18 @ 20:21:51

Jag förstår inte blodsband - det betyder absolut ingenting för mig.
Livet kastar så mycket skit på oss som det är, har vi verkligen råd att vara petiga?

- De säger att blodsbsläktad familj är det dyrbaraste du har,
men ska jag älska en pappa jag aldrig haft
när jag har en man i mitt liv som gjort mer för mig?
- Ska jag välja en halvsyster jag aldrig träffat framför en vän som alltid funnits här?
- Är en biologisk moder som inte vet något om dig viktigare
än en vän som vet när du behöver henne?
- Är en mormor som inte lyssnar på dig värd mer än en
främmande dam som förser dig med mat och omtanke?

+ Förklara för mig hur en blodsbesläktad syster är bättre än en vän som agerar som en syster
+ Förklara för mig varför jag ska hedra mina föräldrar när de aldrig hedrat sitt barn
+ Förklara för mig varför en biologisk son är bättre än en som inte är det
+ Förklara för mig varför kärlek mellan en bror och en syter är taboo när de känner likadant

o Det finns ingen rättvisa i våldtäckt, så varför beröva någon sin älskade pga dina åsikter?
o Vad betyder dna när du fått ett barn trots att du hört att det är omöjligt
o Föräldrar som inte förtjänar det får barn - när de som önskar det inte får det
o En släkting som svikit dig för många gånger kan aldrig betyda mer än en bästa vän

So, can't we all agree some things are overprotected and overobsessed with? I couldn't care less who you chose to love - I'm not asking for it to be legal - I'm asking for it to be mutual.

Permalink Smartlådan Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback