paint me paradise

"An old man dies, a little girl lives. Fair trade."

2010-10-17 @ 00:21:35

Okej, vad tycker ni om idén att ha random citat som rubriker? Eller rubriker som smått med myckt ansträngning kan kanske kopplas ihop med inlägget? Vad sägs? Måste väl ändå toppa "Här poppar jag in". Hjärnblödning??

Tjenixen i alla fall. Var en tidig morgon för mig (strax innan 10 ses som okristligt tidigt) och hela familjen (och jag) stack iväg till Torrelavega. Det var lika rörigt som händelserikt.

Vi shoppade. Jag och farsan gick och fikade när morsan hälsade på sin mormor (she's like a billion years old). Vi käkade lunch, underbara paella <3, jag hade min första (vad man kan godkänna som) konversation med mammans mamma. Mamman tolkade dock förstod jag det mesta på egen hand - sen måste man ju göra sig förstådd själv.

Ichi om du läser det här - DET FINNS EN UNDERBAR WARNER BROS NÖJESPARK I MADRID. Could we maybe, PLEEEEASE go? *angelface*

Sen shoppade vi lite mer. Och en handlade vi mat. Älskar att ha allt man vill hemma - var aldrig så hemma i Sverige. Försöke få min kära moder att köpa apelspinjuice i 3 månader. Kom ingen vart - fick en äppeljuice i slutändan (WTF?? liksom)

Kvällen avslutades med. Dum Dum Dum. SIN CITY


 


Min favorithistoria i filmen är med Nancy och Hardigan. Hardigan är sig till åren och har ett dåligt hjärta, han räddar en 11 årig flicka från en vidrig våldtäcktsman/mördare med avsikten att offra sitt liv och rädda hennes.

Mot alla odds överlever han och skulden läggs på honom - han tillbringar många år i fängelse. Flickan Hardigan räddade lovar att skriva varje vecka. And she does. Until! DUM DUM DUM

Se filmen själva! Favoritquote:

"An old man dies, a little girl lives. Fair trade."

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hanna

klart jag gör! :D & öh alltså vi har mycket att klämma in på kort tid men ruinerar det mig ej så SURE!!!! :D

& visa vad du har shoppat, vadfan är det du köper hela tiden?



& ASG på "här poppar jag in" förresten.

2010-10-17 @ 13:26:40


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback