paint me paradise

1a oktober

2010-10-01 @ 16:53:31

Och jag har på mig shorts och linne - och svettas utomhus! Det du ;)

De senaste två dagarna har varit riktigt tuffa. Byggarbetare har arbetat på taket för att lägga om skiten, vi har nämligen en läcka vid skorstenen. Detta betyder buller och bang i högste grad, vilket i sig är lika med en snorunge om inte får någon sömn och resultatet blir ett stycke grinigt barn och ett stycke ännu grinigare Mira.

Så idag fick jag ÄNTLIGEN henne att somna - i min armar - på nedervåningen. No way att jag skulle väcka henne, eller åka väcka henn i försöket att flytta henne eller ännu värre ta henne till övervåningen där bullret är som ljudligast. Så vi satt kvar - mycket obekvämt.

Medan vi satt där sådär härligt obekvämt med en kass tecknad serie på TVrutan så dök ett gäng killar upp för att lämna av nya stolar och bord till oss. Så deras upplevelse av den här familjen var väl ungefär såhär

- helt tydligt byggnadsarbete pågår med ljud på högsta volym
- en spansk pappa som tystar ner dem och ber dem smyga och bara lämna av grejjerna i hallen
- ett par rullskridskor utanför som de nästan snubblar över
- och slutligen en ung icke spanjorisk tjej som håller ett sovande barn i armarna, som helt uppenbart inte är dess mamma.

De måste ha varit väldigt förvirrade över den här familjen - jag satt dessutom och nickade till i mycket konstig benen halvt i kors med sovande barn i famnen typ av ställning.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback