paint me paradise

Ensam mamma perioden är slut PUUUH!

2010-11-06 @ 20:39:23


THIS IS NOT THE KID - Dock är enda skillnaden, lite mörkare tonad hud och bruna ögon...

Den här veckan har jag agerat som ensamstående mamma för en 8månader gammal unge. Det var stressigt och påfrestande för mina nerver. Inte svårt men påfrestande. Jag tycker om min "egentid".

Jag har gjort alla "mamma"grejjer. Mata, välling, blöjor, lek, bärande (en hel del - hon väger över 9kg nu), badande, tröstande, promenerande, nattande osv osv.

Jag har till och med SHOPPAT MED UNGENS GRANNIES åt ungen!

Som tack för mitt utomordentliga och felfria arbete fick jag välja ut något i en awesome klädaffär. Måste erkänna att shoppa med två gannies som inte är dina är smått awkward så jag valde ett par snygga, simla gråa jeans (perfect fit) och ett enkelt vitt linne, since det verkar som jag inte äger några vita tröjor här borta och endast 4 par jeans innan senaste inköpet. (Endast två av dessa är "jeans"färgade) Har också fått sponsring att köpa ett par underbara skor jag hittade i Santander <3

I torsdags fixade jag barnvakt till snorvalpen (ser ni, mammalivet -.-') och tog en tur till marknaden i Torrelavega! Jag kom hem med julklapp till MIN granny, en liten grej till Hannas present, och ett par tidigare utlovade vantar till ungen. Och till mig: 2 par väskor, identiska i olika färger (blå och röd), vit munkistjocktröja med teddybjörnar på och en svart supercool hatt *tummen upp*

All in all - belöningen var guld värd X) Pappan har också köpt hem: pizzor, chocolate chip cookies, chokkladbakelser, chokladpudding och coca cola till mig. <3

Ikväll ska jag titta på film och feta mig med gottgott och imorgon ska jag ta låång sovmorgon. Nästa vecka ska jag åka och köpa mina skor och jag har klurat ut vad Annas julklapp ska bli hihih!

Anna om du läser det här, skicka mig en ny länk till din blogg. Kraaam

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

hihi. du får skriva ett "Varning - Anna läs inte det här" i rubriken om du visar bilden här :-) kram sötnos.

2010-11-09 @ 15:12:13
URL: http://stadshimmel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback