paint me paradise

vilken uppriktigt kass dag

2010-12-14 @ 16:54:37

Det här har varit en sådan dag som jag tänker radera så fort jag kryper ner i sängen ikväll. Ungen har varit allmänt missnöjd och ett riktigt jäkla monster hela dagen och bara klagat och gråtit för livet - spara det tills du hamnar i tonåren säger jag bara!

Och det blev inte bättre när jag vägde resväskan och den visade skrämmande 19,3kg!! Otäckt mycket och jag är inte ens färdig med julklappshoppingen. Så jag förflyttade böcker och extern hårddisk till mitt handbagage.

Handbagagets maxvikt är 10 kg. Jag ligger på 8 nu och ska i med laptop och bakelser. I will make it!
Stora bagaget får väga 20kg. Jag hann inte väga om bagaget efter förflyttningen men jag borde ligga på mer betryggande 16kg nu. AAARGH!!! Jag kommer ingenstans med det! Mjuka klappar varvet runt -.-''

Det är endast blygsamma 8 grader utomhus (plusgrader givetsvis) och jag har 2,5 timme av ingen aning om vad jag ska syssla med ute på stan framför mig innan ett skrämmande träningspass utan kondition med en konfrontation med tränaren om att jag inte är redo för match efter influensan.

Morgondagen ser ljus ut i jämförelse med idag trots att tvätta kläder står på kalendern. -.-''

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

haha, "spara det tills du kommer i tonåren" - KLOCKRENT. :-*

2010-12-15 @ 09:42:52
URL: http://stadshimmel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback