paint me paradise

slutsumma nyårslöften 2010

2010-12-07 @ 22:18:09

Jag har precis rotat fram min lista med mål jag ville uppnå under år 2010 - börjar ju närma sig slutet på året så jag tänkte liksom dela med mig av mina resultat.

(listan är inte i någon speciell ordning)
1. Regelbunden träning
Avklarat, tycker att jag gjort ett stadigt jobb det här året. Det handlar inte om hur man börjar, utan hur man avslutar.
2. Klara Japanska steg 1
Hösta betyg för mig
3. Starta ett syprojekt med Ida
(någon vild idé jag fick för mig men Ida hade inte tid och allt rann ut i sanden)
4. Göra klart min barnbok
Misslyckande. Jag har kommit långt, har inte mycket text kvar att skriva alls. Problemet ligger i att hitta en tecknare. Håller fortfarande ögonen öppna.
5. Fotografera mer regelbundet och genomföra fotoideér
Check - har varit riktigt duktig här i Spanien och tänker fortsätta så.
6. Starta en ny blogg
Ja? Här är den.
7. Gå till en hudläkare och ta bort en leverfläck
Ingenting har hänt på den fronten - så går det när man väntar på att andra ska ordna saker åt dig. Nytt försök till nästa år.
8. Tatuera mig
Ingenting har hänt här heller - mest för att jag bestämt att skjuta på det ett tag till.
9. Nyttig mat på vardagar
HAHAHAHA VAD TÄNKTE JAG PÅ??
10. Starta en scrapbok-dagbok
F-A-I-L. Har ingen energi till att starta ett projekt som jag kommer misslyckas med.
11. Spela in en kortfilm
Jo, hallå vad hände med det? Hade ju en så jäkla start början på manuset. Ichigo - let's do it this summer!
12. Hitta ett jobb
CHECK
13. Ta guld i en tävling
Tänker vara småsint nog att räkna klubbmästerskapen när jag gick en match mot Angelica. Har varit rätt stilla på tävlingsfronten.
14. Åk utomlands
CHECK MOHAHA (Vänta, var inte jag i Norge tidigare i år också?)
15. Ta körkort
HAHAHA Igen - Vad tänkte jag på?
16. Flytta hemifrån
Tycker faktiskt att bo i ett främmande land i 10 månader räknas
17. Tillbringa mer tid med vovve och kisse
Skäms över att säga att jag tabbat mig rejält på den punkten
18. Skärpa till mig med tandborstning
Har blivit bättra - men finns fortfarande rum för förbättring
19. Betala klart systemkamera
CHECK - sista betalningen är nu i december
20. BLI EN STARKARE INDIVID
Den här punkten borde ha varit högst upp egentligen. Tycker att jag uppnått den här punkten fullständigt! Började ju trots allt året med att bli dumpad av personen jag trodde var min "meant to be".

Jag tycker att 11/20 är ett helt godkänt resultat. Hoppas på att göra bättre ifrån mig kommande år. Fast till mitt försvar var flera av de misslyckade punkterna rätt onödiga egentligen!

Nu arbetar jag på kommande listan - hittilla har jag 12 punkter på den. Hoppas på att få ihop jämna antalet 20.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback