paint me paradise

så här långt kom jag

2010-12-20 @ 20:59:40

Jaha, här är jag igen - fortfarande i Spanien. Skulle ha varit hemma i Stockholm, i mitt rum om ca en halvtimme. Istället kom jag precis hem till huset här i Spanien för knappt en timme sedan. Vilken jävla utmaning livet är ibland.

I lördags gick jag match i grannregionen vilket betydde sammanlagt 7,5 timme bilresa. Idag var det dags att ta sig till flygplatsen. Resan började 07:00 imorse när jag vacklade mig ur sängen med knappt 4 timmars sömn - blev avlämnad på ett café i Torrelavega där jag fick vänta 1,5 timme innan farsan plockade upp mig efter jobbet, då väntade en 2 timmar lång bilresa till flygplatsen.

Självklart fasnade vi i trafiken på grund av vägarbete - när vi ÄNTLIGEN kommer fram så visar det sig att mitt flyg är inställt - super. Så en timme köandes för att få nya biljetter. "Vi kan inte garantera något" säger dom, men det ser ljusare ut för morgondagen. Flyget blev inte inställt på grund av dåligt väder - utan för att det dåliga vädret orsakat dubbelbokningar och stora förseningar så Paris kunde helt enkelt inte ta emot fler flyg.

Så då var det bara att åka tillbaka till Torrelavega, ytterligare 2 timmar i bilen. Blev därefter avlämnad hos mammans mamma i väntan på att mamman slutade jobba (5 timmar senare) och sen äntligen kunde jag klättra ur bilen och släääpa ut tunga resväskor.

Därefter var det bara att packa om hela skiten för min stora resväska platsar inte i bagaget på farsans sportbil så fick tvinga ner 22 kg bagage i en mindre knallröd väska. 20 minuters svärande och arga blickar var värt besväret = success.

Nu är klockan snart 9 och jag är utmattad. Imorgon är det dags för ytterligare ett försök till att flyga mot Stockholm - oavsett resultat blir det minst 4 timmar i bil.

Jahapp folk. Ha det bra så ses vi snart - hoppas jag.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback