paint me paradise

resan till stockholm

2010-12-23 @ 22:47:27

Det har varit en massa besvikelser, svordomar och "herre guuuud!" så inför andra försöket till min resa till Stockholm var jag fast besluten att inte lämna flygplatsen i Spanien om jag inte satte mig på ett planfanskap.

Pappan lämnade av mig vid flygplatsen, allt verkade klappat och klart. Högst en halv timme förseningar, inga problem. Och så lämnade han mig. Ni måste förstå att jag alltid varit en person som säger "du kan väl stanna och se så allt går bra" eller "du kan väl hänga med" men sedan jag lämnade Stockholm för Spanien har jag varit tvungen att knipa igen och fixa det som fixas behövs själv - ingen annan har gjort det åt mig.

Så där stod jag och försökte verka självsäker - och lyckades ganska bra. Jag fixade mitt boarding pass själb, checkade in bagage, letade upp en toalett, gick genom säkerhetskontrollen (och blev tvungen att ta av skorna) - alltihopa medan jag släpade på Ichigos vansinnigt pinsamma cowboyhatt som var omöjlig att packa ner. Så där satt jag och väntade på att jag skulle få reda på vilken gate jag skulle till -

Och så såg jag att flyget skulle bli över en timme försenat, vilket innebar att jag skulle missa mitt flyg i Paris och bli strandad där! Och självklart har arkitektgeniet och teamet bestämt att "nä varför behöver man en informations disk på andra sidan säkerhets kontrollen?" så det var bara genom hela skiten igen, springa till informationsdisken och få det bekräftat - jo jag skulle missa mitt andra flyg.

Snabbt som fan började hon ringa samtal och ordnade så jag skulle få en plats hos ett annat flygbolag som connectade i Tyskland där jag skulle byta till annat flyg till Stockholm. Enda haken var "det åker NU" och jag hade redan checkat in mitt bagage för det andra flygbolaget.

Stressade samtal, springande, hjälp från peronal som lät mig gå före 40 andra pers för att få ett boardingpass och springande med tung väska, coybow hatt och hela köret genom säkerhetskontrollen där jag satte på mig skorna i farten och sprang och HANN PRECIS. Och mitt bagage hann precis det med - dom hittade och flyttade bagaget på rekordtid. Lufthansa och personalen på Bilbao flygplats - TACK.

Så jag landade i Tyskland och fick låna en telefon, ringde hem till mamma - SOM INTE SVARADE - tack bästis för att du plockade upp luren på ett främmande nummer. Dock undrar jag hur dom kunde vara försenade när jag hade tid att ta mig från Tyskland till Stockholm..?

Plus
+ tog mig till Stockholm & fick skjuts hem
+ bästis mötte upp
+ bagaget kom inte bort
+ mötte en helt AWESOME tysk au pair som också bor i Spanien endast 2tim från mig

Minus
- allt var kaos
- kylan
- ständiga påminnelser och varför jag lämnade Sverige


Ni kanske tycker att det här var en jävla handfull för en dag? Vänta tills ni hör om min födelsedag! Ni jäklar ska jag in i duschen - har försökt ta en dusch i 4 DYGN NU - livet fortsätter att ställa sig i vägen. Nu är det fanimej dags!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback