paint me paradise

nu är det jul här i vårt hus

2010-12-12 @ 23:47:59

Ber om ursäkt för bloggtystnaden - det beror på inget internet och det i sig beror på ungens små fingrar som lyckats komma åt att stänga av mitt trådlösa internet (upptäckte jag tidigare idag)

Igår eftermiddag stack vi allihopa iväg till Santander för att "stroll along the streets" och det visade sig vara superjuligt!! Först och främst var hela staden utsmyckad med julpynt och ljus var tända överallt - om jag ska vara ärlig var det helt otroligt nog till och med för mycket pynt (är det ens möjligt med mina standards?!)

Så fort vi kom ut från parkeringshuset möttes vi av en miniparad med cirkustema. Vi hade en man utklädd i varg(?)dräkt som balanserade på en enorm röd boll - likt en cirkus säl. Vi hade en pilot från minst 30 år tillbaka i tiden, med komplett utstyrsel och goggles och hela köret som färdades på en enhjuling med separat enhjuling med styre som han höll i - han såg sådär underbart vansinnig ut. Självklart hade vi också jonglörer och män som gick på styltor.

Här någonstans var jag sprängfylld av julkänslor - men det räckte inte. Vi hittade ett litet churrostånd där jag införskaffade curros och varm choklad och då - som vatten i en öken såg jag den största julgranen jag någonsin sett - iklädd kilometer av röda ljusslingor.

Då började jag nynna på "so this is christmas" med munnen full av churros.

And so there was but a week left - snart landar jag i Stockholm!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback