paint me paradise

min 20e födelsedag

2010-12-25 @ 12:10:38


Bild från min första kväll hemma i Stockholm. Hundvandring med dubbla jackor & paketinslagning halv 2 på natten

Min måndag visade sig vara en av årets stora prövningar och jag hade hoppats på en ljusare morgondag, en bra födelsedag. Men mina födelsedagar för endast med sig otur - eller kanske är det mitt liv i Stockholm som har en förbannelse över sig?

Jag och Ichigo tar oss sakta ur sängen vid 10snåret endast för att jag ska börja en lång kedja med samtal för att hitta en öppet veterinär, men lediga tider och en bil som kan ta oss dit. 30 samtal senare och jag har en veterinärtid på andra sidan stan. Och ingen bil som kan köra mig.

Kommunaltrafik under vintern är aldrig någon genial idé men när man dessutom ska släpa på en liten gnagare med ögoninflammtation (min diagnos) så börjar det likna en jävligt värdelös idé.

Jag och Ichi tog oss till Skäris där jag kunde växla valuta så jag inte var helt handikappad här borta, därefter hade jag ca en timme innan det var dags att pallra sig hem igen för att sedan hoppa in i en texi med chinchillan och färdas tvärs över Stockholm.

Resan tog nästan 1,5 timme och vi satt fast i köer och kom en halvtimem för sent till tiden. Som plåster på såren fick jag betala 250 spänn ENDAST för att få ha med chinchillan i taxin.

Undersökningen, som för övrigt tog 10 min visade - jo hon har ögoninflammation och jag fick betala 900 spänn för den bekräftelsen.

Självklart kom inte vår taxi efter 25 min väntan så var bara att SPRINGA med chinchillan i en fet låda i armarna till t-banan & rusa hem. Jag slog någon form av rekord från tåget in i lägenheten. 7 minuter i snö, uppförsbackar & trappor bärandes på en chinchilla.

Nu kanske ni undrar hur hon mår - jo antagligen bättre än vad jag gör. Nu är det dags för hennes ögondroppar & jag och Jen-chan ska få i oss lite frukost innan min inte alltför mycket saknade mamma tvingar ut oss med en hund i snöhelvetet.

Det här var min officiella födelsedag - men en öerenskommelse med alla och vi bestämde att min födelsedag började ca 20:00 den här dagen och fortsatte till den 23:e. Ingen ska ha en sådan värdelös födelsedag.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback