paint me paradise

julstämning infinner sig

2010-12-04 @ 17:56:32

Hohoho, familjen kom precis hem och hade med sig en chokladkalender åt mig. BLISS.

Jag har precis tittat klart på en julfilm på "telecinco" om en miljonär som "hyrde" en familj över jul - var en första gång för mig att se den filmen så nu infinner sig julstämningen!!

För ett par timmar sedan stod jag i köket och stekte en hög pannkakor med julsånger på högsta volym på youtube. Jag stog vid spisen och ylade till "en stjärna lyser så klart".

OCH, snart är det lemonadsäsong här i Cantabria. Citroner, mandariner och apelsiner! Vi har inte så mycket trevliga säsonger i Stockholm. Klart vi har jordgubbar och blåbär, men det är väl liksom det. Resten av säsongerna är "vårstädning", "plocka fram vinterkläder" eller "trotsa regn och lera".

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback