paint me paradise

julavslutningar och vad jag gör istället

2010-12-17 @ 22:34:14

Halloj och god kväll. Jag är vråltrött, det har varit en kort arbetsdag idag så efter en mycket stressig lunch rusade jag iväg till Torrelavega för att gå i kyrkan. Oj, kan nog räkna på handen antalet gånger jag varit kyrkor under mitt liv - eller kanske inte om man räknar med min korta vistelse i kyrkkökren.

Hur som helst så såg jag en spansk skolavslutning. Barn från första klass uppåt sjöng olika julsånger och kyrkan var såå fin, hur stor som helst och med ett upplyst guldfärgat altare. Sedan åkte jag och mamman hem i ösregnet - som inte har upphört på hela dagen.

För en timme sedan stack mamman iväg på en avslutningsmiddag så hon lär inte vara tillbaka på ett par timmar. Egentligen har vi avslutningsmiddag/julmiddag med folket från gymmet ikväll och tränaren frågade om jag skulle komma, svaret var "I'm not coming, if I have a fight, no way - not coming", middagen skulle ha BÖRJAT 22:00 - bara att tänka på hur sent jag skulle komma i säng var skrämmande. Den ägiga killen hörde mig vrålneka erbjudandet och flinade med sitt tandskydd som är blåvitt med små trekanter som ser ut som huggtänder. Man måste bara älska den stilen.

Ärligt talat så är det ingen stor uppoffring för mig, skulle nog mest känt mig obekväm i allt främmande sällskap, dessutom har jag gjort det till en vana att vara den "coola" bruden som skippar avslutningar. På studentavslutningen tittade jag in innan avslutningen satte igång, tog mitt betyg och stack - jag älskade ifrågasättningarna varför jag inte skulle vara med. Jag har INGA ånger från det. Avslutningar är inte min grej helt enkelt, så vad gör jag istället?

1) är skadeglad över vissa nyheter om mitt ex
2) kollade på nya N CIS avsnittet med chokladmunk & varm choklad
3) käkar god middag och ska kicka igång Alien 3 med farsan

Tomorrow - we fight.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback