paint me paradise

jag måste ha landat hos den bästa familjen ever

2010-12-11 @ 01:25:05

Sedan jag kom hit har jag bestämt mig för att samla på mig lite extra kunskap om allt jag kan komma över - jag vill erkänna något - all form av allmänutbildning eller allmänt vetande har helt enkelt undvikit mig som pesten. Jag kan antagligen (fortfarande) inte peka ut Danmark på en karta men jag kan placera ut nästan alla av USA:s delstater på en karta. Jag vet ingenting om Sverige's kungafamilj men jag har full koll på varför kontrollanterna i Spanien har varit på strejk. Och jo, ni förstår poängen.

Så när N CIS var på tv nördade farsan vid datorn (något vi har gemensamt) och han är tokigt intresserad om andra världskriget, skepp, plan, u-båtar etc. Så jag tänkte "va fan" och joinade in, fick lite allmän kunskap om u-båtar sådär - kan säkert komma till mer nytta än prins Philip (?). (Did I get it right?)

Så när programet tog slut gick morsan och la sig, då kickade jag och farsan igång första Alien filmen (som för övrigt är gjort i slutet på 70-talet) och jag ville hela tiden fråga saker om filmen man han bara satt där och log den jäveln - avslöjade inte ett ord. Imorgon väntar Alienfilm nummer 2!

PS: filmen var skitläskig - brukar inte ha mardrömmar - låt oss hoppas att det inte är ett undantag!

FAN VILKEN JÄKLA TUR JAG HAR HAFT SOM HAMNADE HOS DEN HÄR FAMILJEN!

Farsan är liksom min lekkamrat - vi glor filmer tillsammans sent på kvällarna - han lär mig udda saker (allt från musik & u-båtar till vilka verktyg man behöver för att göra si och så) - och vi planerar att dra fram hans racerbilbana som förresten är stor nog att ta upp större delen av vardagsrummet & bygga en modellbåt.

Prins Philip, gå och släng dig i väggen.

So ladies and gentlemen - I bid you good night.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hanannana

nja alltså han heter Carl Philip. inget bindestreck men dom jävlarna gör ju som de vill.



vad härligt att familjen är så bra!! :D

2010-12-12 @ 01:06:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback