paint me paradise

everyone seems to be missing

2010-12-05 @ 14:32:17

Vart har alla tagit vägen? Min inkorg är tom på mail och inga facebookmeddelanden på länge. Ingen befinner sig på msn på kvällarna heller. Jag antar att det är julrushen som har börjat i Stockholm.

Det enda spåret efter Stockholm är ett vykort och ett brev från min mormor. Som jag hade klarat mig utan. Hon föreslog att hon skulle komma och hälsa på här i Spanien - "vi kan väl sova i samma säng".

Här någonstans ställde sig alla hårstrån på min kropp rakt upp. Tack allt som är heligt att hon aldrig skulle ta ett minimum 8 timmars flyg hit. *ber en tyst bön av tacksamhet*

Det är lunchdags strax och vi har fortfarande gäster här (sedan lunchtid igår) vilket gör det omöjligt för mig att se Batman - the dark knight som jag egentligen tänkt. Jag och pappan tog en mysig bilsväng till byn Cartes och jag knatade runt på marknaden. Guud vad det blåste, allt höll på att blåsa bort hela tiden. Efter en timme gav jag upp - alla tält som hade varit intressanta för mig hade redan packat ihop och räddat sig själva. Varm choklad och pepparkakor har tinat mig i väntan på lunch! *nöjd*

Är helt förbluffad över den här familjen ibland, trots att alla var uppe och drack vin sent igår kväll var alla uppe och pigga när jag hasade mig upp strax innan 11. Alla stod samlade i vardagsrummet och skrattade åt en sån där rund liten dammsugare som studsar runt på alla kanter. Så jäkla mysigt att vakna till det! Hemma är det aldrig någon som är uppe och på gott humör innan mig!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback