paint me paradise

ännu okända sankt nicolas idag

2010-12-04 @ 23:25:05

Ett sista inlägg innan jag kryper ner i sängen med min ordlista och spanska Gustafbok. Klockan är 23:19 och det är +10 utomhus. Äntligen har regnet vänt för att skänka behövt solsken!

Idag vadade jag runt i stulna stövlar från pappan i översvämningen ute i trädgården på jakt efter att förverkliga min illusion. Fick ett par bilder, ni får se resultat imorgon, har inte orkat redigera alla bilder ännu.

Denna helg är det Sankt Nicolas - och jag har fortfarande ingen som helst aning om vad det är. Så ni får väl fan ta och googla det själva! Jag ville egentligen bara gnugga in hur varmt och skönt vi har det i jämförelse med Stockholms nuvarande -7.

Jag är helt överlycklig över långhelgen, det innebär att jag fortfarande har 4 dagar ledighet kvar. Planer för morgondagen och måndag, tisdag & onsdag är fortfarande lediga - we'll se, we'll see.

Imorgon skall det julpyntas! Men först bär det iväg till en marknad i en ännu outforskad by! Och på måndag ska vi sticka upp till de snöiga bergstopparna - familjen ska nämligen iväg och hälsa på pappans mamma - och jag har bestämt att det minsann är en utmärkt möjlighet för fotografering och julstämning. So off we go!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback