paint me paradise

Torrelavega - Ja, det är rätt stavning

2010-08-31 @ 21:01:47

Jag har infått lite klagomål (är infått ens ett ord??), jag nämner inga namn ANNA, JEN-CHAN. Men bilder kommer att dyka upp ikväll på lilla byn Novales och stranden - undrar vad stranden hette... Med ikväll menar jag någon gång under natten. Dagarna är vansinnigt långa här och nätterna för korta - det känns som att jag varit här hur länge som helst och detta var 3:e dagen.

På egen vandring i byn, jag gick INTE vilse. Först. Jag tog huvudvägen ner till byn, cirklade lite, hade läget under kontroll och sedan när jag gick på jakt efter åsnorna då tappade jag kollen. Jag hamnade någonstans ute på kanten av byn vid en kohage(??) och chansade på 3 olika korsningar och LUCKED OUT TOTALLY. Trillade ut precis framför huset. Naaaaajs.

Man behöver inget lokalsinne här borta - vandra på och du dyker upp på rätt ställe förr eller senare. Passar mig utmärkt.

Nu på "eftermiddagen" enligt Spanien - kvällen enligt mig så har vi varit vid grannstaden Torrelavega och letat efter mitt träningsställe. Det var stängt, claro (såklart) så jag får återkomma imorgon. Tidsperspektiv betyder ingenting här borta, de hade ingen anledning alls.

Så mamman gick för att möta sin hermana X'D (jepp jag tänker slänga in spanska ord här och där) och jag mötte upp Andrea, en av tjejerna vi fikade med.. igår. Känns som flera veckor sen. Så vi vandrade runt i affärer och hon guidade mig - jag förstod faktiskt vad hon sa när hon sa "det är kläder för män på övervåningen" på spanska. Damn alltså!

För att avrunda ett mycket långt inlägg, jag köpte en udda klänning i blått med en hög, hängig krage och 2 olika typer av "chips" och choklad. Jag säger "chips" för att den ena ser ut som jordnötsringar men utlovar barbequesmak och den andra är i en påse med tecknade figurer på och utlovar ostsmak. Chokladerna ser ut som mjölkchoklad och kitkat i andra märken.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: hanna

Tar dom siesta där? så jobbigt om man semestrar & just när man kommer igång så ska dom softa & stänga ner allt :/ men det kanske är på turistigare ställen/ när det är varmare?



HUGGIES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-31 @ 21:45:36

Postat av: Mira

Jepp vissa gör det, den här familjen brukar inte göra det dock. Affärerna stänger ner ett par timmar efter lunchtid. Helmysko och hela stan kommer lixom igång efter 5tiden XS



Btw: LOVING THE LOVECONFESSIONTEXTMESSAGE (ser du vilket långt ord det blev? Hur går det med önskad information?

2010-08-31 @ 23:31:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback