paint me paradise

Sista dagen i Sverige

2010-08-29 @ 01:18:04

Som rubriken lyder, sista dagen. Allt jag velat göra hela veckan är bädda ner mig med täcket upp till hakan med Jen-chan, skräpmat och en bunt filmer. Istället klev jag upp innan 10 för att pallra mig hela vägen till Rissne, WHAT'S UP MED RISSNE?! Aldrig hört talas om.

Tidig eftermiddag spenderades med Aki, hennes pojkvän och familj. Vi var på riddarspel som inte var i närheten av vad Gotland hade att erbjuda, men ett bekant ansikte dök upp, en Jauvet-medlem som mina ögon jagade men som jag tappade bort varje gång jag försökte få tag i honom. 

Vi picnicade på en skuggig bänk ihopkurade i kylan och Aki hade med sig en liten present, en bedårande maskot som jag bestämt ska resa med mig runt världen, den följer med mig till VM.



Sedan följde Aki med hem för att norpa min gitarr samt assistera med den icke-påbörjade packningen. Bagaget vägdes på 18kg och maxgränsen var 23. Yeah, jag klarar alla viktgränser!

Jag, Håkan och Ida tog ett sista besök på Robbans där vi alla smällde i oss så mycket pizza/kebabsallad vi bara kunde, och sen lite till. Nöjda och belåtna var det dags att knata hem. Genast hämtade jag Jen-chan och ÄNTLIGEN fick jag min efterlängtade slappkväll med Sylvester Stallone's Dödligt möte och en jäkla fet Rottweiler som la sig i våra knän. Ja, det krävs två knän för att hundfanskapet ska få plats.

Rolig historia! Jen-chan somnade under filmen, då smyger hunden tyst som en ninja, stället sig med nosen i öran på henne, fortfarande knäpptyst. Och ger ifrån sig ett högt skall. HAHAHA Jen-chan flög en meter, min hund är ett ondskefullt geni!

Nu ska jag joina Jen-chan i John Blunds rike, lite mer än 12 timmar och sedan sitter jag på ett plan. Sayonara Sverige, vi hörs på andra sidan.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback