paint me paradise

Nedräkningen har börjat.

2010-08-22 @ 22:44:45

Dag 7.

Jag upptäckte under bad och borstning av hundar att min älskade Jessie tappat all sin bebispäls! Hennes lockiga rygg är nu borta. Fällandet är nu över för säsongen. *praise somebody* En stor dag för oss med andra ord.

För övrigt har inte mycket hänt, jag har bestämt mig för att skippa min uppsats och därmed få ett F på kursen, lite störande, jag hade ett otroligt upplägg men å andra sidan är jag inte upplagd för att slriva upplägget, if you get the picture.

För övrigt har jag känt mig deppig hela dagen. Det kan ha något med att göra att Loke's musik är i det dystra slaget. Det kan ha något att göra med att jag känner mig oförstådd och oprioriterad. Det kan ha något att göra med att alla mina förväntingar och alla folks löften har varit stora besvikelser. Eller så kan det vara att Conny är tillbaka. Eller alltihopa.

Så idag har jag gjort en ny lista. Mina 12 stjärnor.

1. Min första upptäckt vid 5,5 års ålder. Min källa för tröst och trygghet. När jag kommit hem från akuten har hans filmer rullat på tv:n. Sylvester Stallone.
2. Rösten som krossade mitt hjärta. Upprepade gånger. Lukas Rossi.
3. Personen som antagligen gjort mig till den jag är. Dick Alves.
4. Det perfekta utseendet som jag önskat mig. Angelina Julie.
5. Den kompletta fightern med de vackraste rörelserna. Georges S:t Pierre.
6. Mest geniala personen. Johnny Depp.
7. Den mest otroliga författaren. Anne Rice.
8. Personen som delar mina visioner inom bild och film. Hans skapelser är gudomliga. Tim Burton.
9. Den absolut vackraste personen som vandrat jorden. Rain (eller Bi)
10. Tecknaren som fångat min själ i bild. Sumomo Yumeka.
11. Min absolut senaste upptäckt som hållt mig trollbunden under mer än en vecka i sträck nu. Det här är vår stolthet, en av de få saker som jag kan vara stolt över som svensk medborgare. Loke Nyberg.
12. "Never grow up" - den bästa engelska novellen som någonsin har eller kommer ha skrivits. (Finns på deviantart)

Ao, så utöver listan så har jag badat hundar - you know fällt babypäls grejjen och depp. Det är så jag spenderat den nästnästnästnästnästnästnäst sista dagen i Sverige. (plus minus ett näst)

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback