paint me paradise

Life will knock us down, we can choose to get back up

2010-08-28 @ 01:26:07

Dag 3
Surprise, surprise jag färgade håret, snarare Jen-chan gjorde det. Jag skulle aldrig ge mig på det helvetetsgörat, att färga mitt hår är inte långt ifrån att skjuta sig själv i foten. PAIN IN THE ASS (FOOT). Ni får vänta på bilder tills jag orkar ta en bild OCH lägga upp den.

MEANWHILE. Jag och Ichigo checkade senaste Karate Kid på bio. Och jag måste säga meh, meh, meh. VARNING FÖR SPOILERS: Den kan inte konkurrera med orginalet. Samma story, samma alltihopa. Mobbing, prata med tränaren, tränaren är ett arsle, de ska låta pojken vara i fred fram till turneringen han ovetandes ska delta i, tränaren beordrar sabotage, sabotage sker, Jackie Chan i plats för Miyagi fixar skadan på ett mirakulöst sätt med kinesisk läkarmagi, pojken vinner mot alla odds.. bla bla.

Se ordinalet istället punks! Yeah sure Will Smith's son är söt. Typ det.



Visste ni förresten att det finns en Karate Kid med en tjej i huvudrollen? Den går under det mycket väl genomtänkta namnet The next Karate Kid. Mitt minne är lite blurry, det var ett par år sedan jag såg den, men check it out och uppdatera mig. Jag har för mig att den var helt sevärd. Jag minns en scen när tjejen hoppar upp på en motorhuv på en bil som nästan kör över henne.

Dag 2

Mat på IKEA med Jen-chan och ett par timmar i Skärholmen. Tanken var ju att jag skulle finna ett par dojjor, det gjorde jag inte. Istället plockade jag på mig två Sylvester Stallone vhs-filmer. Ni kanske inte visste, att min konstiga grej (bland många) är att jag samlar på Stallone-vhser som jag sedan radar upp i bokhyllan efter årtal de är gjorda. Demolition man och Dödligt möte, som bonus råkade jag hitta en ännu oläst Anne Rice bok - Vittorio the vampire.

Jag och Jen-chan fastslog även idag att hon är lika tondöv som jag har lokalsinne. ILLA, right?

Sista träningspasset på Fight Club idag, det var stenhårt och svintungt, som det ska vara. Avsked á la fight club alltså. Sorgligaste adjöet hittills var med tränarna. De har gjort så otroligt mycket för mig, inga pengar kan köpa det. Nu är jag taggad på att möta nya klubben i Santander - dags att visa vad vi går för. VM kommer precis runt hörnet. LET'S DO IT!

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback