paint me paradise

La playa

2010-08-30 @ 21:21:40

Stranden fick mina förväntningar att krypa ihop i ett hörn och skämmas. Det var stort, finkornig sand, lång grunt och klarblått vatten och vågor som blev vita i topparna när de slåg mot stranden. På varje sida av stranden fanns berg med grön, tät växtlighet - HELT OTROLIGT.





Big shocker - Jag var blekast på stranden. Och mitt hår lyste starkt som solen, och folkets ögon stirrade som strålkastare. Ingen i byn har färgat hår och ingen är o-spanjor eller har blåa ögon. Men jag var för upptagen för att tänka: HOLY CRAP HUR HAMNADE JAG HÄR??




För övrigt så har jag suttit och fikat med familjen och 4 av deras vänner som droppade in. Till en början gick det skapligt, men sen började folket bli lata och orkade inte anstränga sig för att använda sin halvkassa engelska så till slut var det 3 konversationer på snabb spanska som var igång och efter en timme ursäktade jag mig och gick upp på mitt rum - min hjärna tänkte självimplodera.

Det bekanta sedan ankomsten har varit: fullkornsbrödet till frukot, spanskdubbad familyguy och en cola light. Dm har kortare reklam här borta förresten - men sämre program så det gottgör knappast.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

shiiiit det här är ett ställe att må bra på och hämta kraft ur. Gud vad vackert!

2010-09-01 @ 11:03:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback