paint me paradise

Hur säger man frukost på spanska? Någon?

2010-08-30 @ 11:00:31

Jag var förlamad av hemlängtan inatt. Det är ingen underdrift, kändes som någon höll på att krossa hjärtat på mig och sen kom kallsvetten. Jag tror att festandet som tvingade mig att hålla mig vaken var den onda kraften den natten.

Vid 6 lyckades jag äntligen somna till Loke efter 500 besök på toaletten. Det som är lite förvirrande är att det är ca 6 dörröppningar på en liten ytapå övervåningen så när man kommer ut ur ett rum blir man helt desorienterad och tappar hummet om vart rätt dörr är. Olyckligtsvis så har föräldrarna ett av de rummet, lyckligtsvis så gick jag inte in i det rummet, även om jag råkade hamna i ett förråd av misstag.

Klockan ringde 10, jag vågar inte sova längre än så, det här är inte Stockholm -.-'

Jag fick frukosten presenterad på spanska med följdfrågor på vad jag ville ha och om jag gillade det ena och det andra. Eh, bättre än väntat. Dock råkade jag tacka ja till både apelsinjuice och någon form av chokladdricka. Smörförpackningen ser ut som en konservburk förresten.

Mamman i familjen pratar nu med mig på 90% spanska - my braincells gets to run for the monet on this one. Jag fick även en spanska-arbetsbok för nybörjare, som endast är på spanska - vad har hänt med översättningar??

Och, ja ALLT är dubbat.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

men du kommer snart att vänja dig med de tidiga mornarna =) det kommer gå lysande Vicky ja hejjar på dig

kram ida cao

2010-08-30 @ 17:13:08


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback