paint me paradise

Här är jag

2010-08-30 @ 01:47:58

Det känns som att jag berättat det här 511 gånger men jag tog en eh vad heter det nu igen? vow? hur som helst en vow att dokumentera mitt liv här borta. Det här är mitt låtsasliv. Min första flygresa - flyget var försenat - båda två. I lucked out och råkade hamna vid rätt gate när jag kom av första flyget men irrade sedan bort mig i jakten på ett tydligen nedstängt Donken.

Jeaaklar vilket tryck det var på flygen, kändes som någon försökte kväva mig samtidigt som någon annan körde dunkuddar in i öronen på mig. Som ni självklart anar var jag helt såld på utsikten.

A giant white veil meeting the forever clearblue sky. And the ground, an amusementpark enlightening the dark. And the sunset? An enchanting rainbow of red, yellow, green and blue, a painter's choice of weapon. The clouds? To be touched. Like cottoncandy floating beneath us, above you.

Bilresan från flygplatsen tog nästan 2 timmar, det är en lång tid att småprata. Praise somebody så var familjen skittrevlig! Här hälsar man genom att pussa en gång på varje kind förresten - not feeling it.

Kvällsmaten bestod av någon typ av "kaka" gjord av ägg och potatis med sallad -ännu en gång, inte helt feeling it men jag fick i mig min portion.

De har en cocker spaniel och två inte alls i närheten av Kasalappi-söta katter här. Och jag är tillbaka till gula tapeter på mitt rum.

Tydligen är det någon form av helgdag imorgon så givetsvis partar Novales gärnet - going steady när klockan snart är 2. Jag har inga persienner heller. Så nu tänker jag göra mitt bästa för att somna.

Permalink Dagens noteringar Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anna

hahaha jag lovar att det slutar med att det mest utvecklande med dina 9 månader down south är att du inte blir så jäkla picky med maten. Så kan man bjuda dig på middag igen när du är hemma. Helt besvärsfritt ;-)

2010-08-30 @ 14:11:20


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback