paint me paradise

Beautiful Boxer

2010-08-08 @ 00:04:42

Beautiful Boxer är en av Thailands topp3 filmer. Enligt mig. Lyssna på mig. Så om en utländsk, icke-amerikansk film inte avskräcker er så är denna guld.

Den är otroligt vackert gjord, men handlingen är mer i det orginella slaget. Det är baserat på en verklig historia om Nong Toom, en thailändsk man som vill bli en kvinna. Han hatar våld men ändå finner han sig inblandad i thaiboxning. Och jäkligt duktig är han kan tilläggas. En poetisk tolkning men icke utan actionladdade scener.

Om du klarar av att tugga på historien så är filmen helt klart sevärd med vackra landskaps-scener och snygga kampsportmoves. Flera "äldre" thaiboxningstekniker skymtas. En riktig looker med ett par citat som lämnar gåshud. Ni kommer att tycka att kampsport är vackert efter denna film.

För er som kan påstå er vara riktiga kampsportsnördar kanske ni har sett matchen Nong Toom mot vår egen Pernilla Johansson på Hovet. Efter denna film vågar ni inte bua ut Nong Toom. Jag fann mig heja på henne, skrikandes hes under denna match.

"It seems the more make-up I put on, the harder my opponents kick me. So I kick them back harder."

Permalink ÄLSKA Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback